Saturday, March 2, 2013

Kene Berani Beb

Semalam ada orang call saya tanyakan samaada saya boleh carikan kerja untuk dia atau tidak. Saya bukannya tak nak carikan. Tapi saya rasa elok la dia cari sendiri. Paling bagus ialah korang harus datang sendiri cari. Paling tidak pun  kat JB ni sendiri ada banyak jawatan kosong menanti. Kalau setakat technician tu. Kat JB ni orang pakai SPM dan tak de experiance pun boleh dapat kerja technician kilang. TAk percaya? datang la cuba. Kerja kosong kat JB jadi banyak disebabkan ramai orang lari kerja kat singapore dan KL. So nak takut apa ? yang penting kene berani la beb.
Saya cuma akan bawa orang masuk ke singapore untuk dia cari kerja. Bukannya saya cari kerja untuk dia. Saya akan tunjukkan di mana boleh bertanyakan kerja kosong. Saya tak nak orang lain jadi macam saya dulu. Kerja di tempat yang saya sendiri tak minat. Kemudian saya akan salahkan orang yang bawa saya tu. Tak nak la orang lain salahkan saya pulak.

No comments:

Post a Comment